Doręczanie dokumentów elektronicznych
Zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 14 września 2011 roku w sprawie sporządzania pism w formie dokumentów elektronicznych, doręczania dokumentów elektronicznych oraz udostępniania formularzy, wzorów i kopii dokumentów elektronicznych (Dz.U. Nr 206, poz. 1216) Komenda Wojewódzka Państwowej Straży Pożarnej w Lublinie (KW PSP w Lublinie) informuje o sposobach doręczania dokumentów w postaci elektronicznej:
I. Za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej (ESP):
W postaci formularza na portalu ePUAP dostępnego pod adresem:
http://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta/katalog-spraw/opis-uslugi/pismo-ogolne-do-podmiotu-publicznego
Należy zalogować się na konto ePUAP i przejść ścieżkę: „Katalog spraw” » „Najnowsze usługi” » „Pismo ogólne do podmiotu publicznego” » wybrać „Załatw sprawę” » nastąpi przejście do formularza pisma ogólnego » następnie „Ustaw/zmień adresata” (należy wybrać z listy nazwę adresata dokumentu) » i kliknąć „zaadresuj” » wypełnić dokument (ew. dodać załączniki) » kliknąć „Dalej” » i „Podpisz” – wybór podpisania dokumentu – profil zaufany bądź certyfikat kwalifikowany » kliknij „Wyślij” » wyświetli się „Potwierdzenie wysłania wniosku” » w odpowiedzi otrzymasz Urzędowe Poświadczenie Przedłożenia (UPP.xml) potwierdzające przyjęcie dokumentu przez urząd.
W celu złożenia wniosku do Urzędu konieczne jest posiadanie bezpłatnego konta użytkownika (profil zaufany) na platformie ePUAP. Skuteczne doręczenie dokumentów potwierdzane jest automatycznym wydaniem urzędowego poświadczenia przedłożenia (UPP). Korespondencja przesłana na inne adresy niż wskazane powyżej może zostać potraktowana jako wniesiona nieskutecznie.
II. Inne sposoby doręczania dokumentów elektronicznych
Dokumenty w formie elektronicznej można również kierować do KW PSP w Lublinie za pośrednictwem poczty elektronicznej (bez potwierdzania UPP), na adres sekretariat@kwpsp.lublin.pl lub dostarczyć osobiście w godzinach pracy KW PSP w Lublinie do sekretariatu na następujących nośnikach danych:
a) pamięć masowa USB 1.1, 2.0 lub 3.0;
b) płyta CD/DVD.
W tym przypadku klientowi wystawione zostanie UPP w postaci papierowej.
III. Wymogi formalne dla dokumentów elektronicznych
Doręczone do KW PSP w Lublinie dokumenty elektroniczne muszą spełniać poniższe wymogi:
Dokumenty elektroniczne muszą być podpisane ważnym, kwalifikowanym podpisem cyfrowym w formacie Xades-Bes (poczta elektroniczna i osobiście) lub profilem zaufanym ePUAP (ESP) - zgodnie z art. 20a ustawy o informatyzacji podmiotów realizujących zadania publiczne.
Wielkość doręczanego dokumentu wraz z wszystkimi załącznikami dołączanymi do jednego formularza nie może przekroczyć 5MB – w przypadku doręczania za pośrednictwem poczty elektronicznej lub ESP.
Dokumenty lub nośniki zawierające oprogramowanie złośliwe będą automatycznie odrzucane i nie zostaną rozpatrzone.